Gratis

 

Hier vind je de nodige tips en tools om mee vooruit te komen. Om jou te helpen meer rust en ontspanning te vinden in je drukke bestaan als moeder. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

 

Liefs,

Lotte

Ademruimte

Gebruik de ademruimte op de momenten dat je even overloopt in alle drukte. Wat is het voor oefening? Eigenlijk is het een mini-meditatie én een time-out in één! Het helpt je om uit je automatische patronen te stappen, even letterlijk pas op de plaats te maken en bij jezelf in te checken. Even te kijken hoe het nú met je gaat. En vanuit daar weer ruimte te voelen om te kijken hoe je verder wilt gaan.

Je kunt de oefening drie maal per dag op vaste momenten doen of juist wanneer je merkt dat alles je aanvliegt. Wanneer je met enige regelmaat de ademruimte toepast, weet ik zeker dat je ook letterlijk ademruimte ervaart. Veel plezier!

 

Loopmeditatie

Gebruik deze oefening als introductie op een Loopmeditatie. Veel mensen denken bij mediteren aan rustig op een kussentje zitten, maar eigenlijk kan mediteren of ‘in het nu’ zijn ALTIJD. Je kunt thuis, in de tuin of in het bos een loopmeditatie doen, of waar dan ook. Je hebt er niet veel ruimte voor nodig. Je kunt het als ‘officiële’ oefening doen of terwijl je naar de winkel loopt. Het enige dat je hoeft te doen, is met aandacht je voeten bewegen, het volgen van de loopbeweging.

Veel plezier!